Premium content ophalen
- Meta, het moederbedrijf van Facebook, heeft naar eigen zeggen nog steeds veel last van de recente privacy update van Apple.
- Apple heeft het volgen van gebruikers door adverteerders op Apple-producten een stuk lastiger gemaakt en dat raakt de advertentie-inkomsten van onder meer Facebook.
- Volgens ingewijden bij Facebook gaat het om een bewuste strategie van Apple om Meta te verzwakken.
- Lees ook: Mark Zuckerberg probeert beleggers gerust te stellen dat de metaverse geen bodemloze put is voor Meta, ondanks miljardenverliezen
ANALYSE – CEO Tim Cook van Apple heeft het zelden expliciet over Facebook of Meta, maar het is doorgaans duidelijk als hij een sneer uitdeelt richting Mark Zuckerberg.
“We zouden bergen geld kunnen verdienen aan onze klanten — als de klant ons product was. We hebben ervoor gekozen dat niet te doen”, zei Cook in 2018 in een interview met MSNBC.
Toen hem werd gevraagd of hij anders om zou gaan met het dataschandaal op Facebook rond het bedrijf Cambridge Analytica, antwoordde Cook: “Ik zou nooit in die situatie terechtkomen.“
Premium content ophalen